Tag Archives: beauty

SKINCARE PART 1.

1

Hello!

So here are my skincare products. I took these photos a while ago (when I wasn’t so good photographer :p) and my skincare routine has slightly change, but I wanted to tell you about these product first. Before I tell you about my new skincare products :) So I got a really bad allergic reaction all over my body over 3 years ago. It also spread all over my face and it was really bad, itchy and sore. I did go to see different doctor and they said I had to test which new product was cost of the allergic reaction and the eczema.  But before I got this advice it was too late and I had to stop to use any perfumed product. I mean everything! Shampoo, conditioner, soap, hand soap, detergents,  face creams, body lotion, fragrances, toners and everything. Firth I only used Neutral’s shampoo, conditioner and soap, drugstore’s body and face creams for many months. Then I started to look for a products that could fit to my sore and still itchy skin. I started to add one product per month to my skin routine and searched for the products that fitted me. These where the ones that fitted me. I have used these for a couple of years now and my skin is doing lot better. Last year I started to slowly test other shampoos, conditioners and other skin care products. Soap is one thing I just can’t change. Every time I have tried to change it, my skin start to react.

Moikka!

Tässä ovat ihonhoito tuotteeni. Otin nämä kuvat jo kauan aikaa sitten (tästä kuvanlaadusta ollaan selvästi petrattu!) ja mun ihonhoitorutiinit on muuttunut lähiaikoina aika paljon, mutta halusin kertoa näistä tuotteista ennen uusien esittelemistä :) Joten yli kolmisen vuotta sitten sain todella pahan allergisen reaktion ihooni, joka levitti ympäri kehoani ja naamaani todella kutittavaa, kuumottavaa ja kipeää ihottumaa. Kävin eri lääkäreillä ja kaikki sanoivat samaa: testaa mikä uusi tuote aiheuttaa sulle allergista reaktiota. Kuitenkin kun sain saman vastauksen toiseltakin lääkärilta oli jo liian myöhäistä alkaa testailemaan. Jouduinkin lopettamaan kaikki hajustetut tuotteet. Tarkoitan kaikki! Shamppoot, hoitoaineet, saippuat, käsisaippuat, pyykinpesuaineet, kasvorasvat, vartalovoiteet, hajuvedet, kasvovedet ja kaikki muut. Tämän jälkeen käytin aluksi vain Neutral sarjan shamppoota, hoitoainetta ja saippuoita sekä apteekin rasvoja monien kuukausien ajan. Sitten aloin etsimään tuotteita, jotka sopisivat kutisevalle ja kipeälle iholleni. Aloin lisäämään yhden ihonhoito tuotteen kuukaudessa ihonhoitorutiineihini ja testailemaan mitä ihoni kestäisi ja mitä ei. Nämä kuvien tuotteet olivat ne mitkä mulle sopivat ja joita olen käyttänyt siitä lähtien. Ihoni onkin nyt terve :)  Viime vuonna aloin satunnaisesti testailemaan eri shamppoita, saippuoita ja ihonhoitotuotteita ja nyt pikkuhiljaa ollaan siirrytte myös erilaisiin tuotteisiin. Saippua on edelleen sama, koska ihoni alkaa heti reagoimaan kun koitan sitä vaihtaa johonkin “vahvempaan”.

 

2

Lumene Arctic Aqua skincare line: 24h deep moisture face cream (day), 24h balancing moisture face cream (very moisturizing!), Deep moisture night cream, Sanctuary Spa Secret Therapist facial oil, Lumene Arctic Aqua Deep Moisture eye cream and Garnies Pure Active pimple reducing mattifying toner.  These are the ones I have been using. Very gentle, moisturizing and don’t cost any allergic reaction. I could use these with eczema!

Lumene Arctic Aqua ihonhoitosarja: 24h deep moisture face cream (päivävoide), 24h balancing moisture face cream (rauhoittava voide , todella kosteuttava!), Deep moisture night cream (yövoide), Sanctuary Spa Secret Therapist facial oil (kasvoöljy), Lumene Arctic Aqua Deep Moisture eye cream (silmänympärysvoide) ja Garnies Pure Active pimple reducing mattifying toner (kasvovesi).  Nämä ovat ne tuotteet, joita olen käyttänyt sitten allergisen reaktion. Herkälle iholle sopivia, todella kosteuttavia ja eivät aiheuta ärtyneelle iholle mitään. Käytin näitä jopa ihottoman päällä. 

3

4

5

6

You can read the post about Sanctuary Spa’s Therapist’s secret facial oil from here.

Voit lukea Sanctuary Span Therapist’s secret facial oil kasvoöljystä kirjoittamani postauksen täältä.

7

So here are the products I use to moisture my skin :) Do you have any good tips for skincare? I would like to hear tips :)

Joten tässä ovat tuotteet, joita itse käytän ihoni kosteuttamiseen :) Onko sulla jotain hyviä ihonhoito vinkkejä/tuotteita? Haluaisin ehdottomasti kuullo niitä :)

KONJAC SPONGE

DSC00094

DSC00101

DSC00102

Hi!
Here is the secret skincare equipment I told you about. Konjac Sponge! I read about this in Ostolakossa blog’s favorite list and thought why shouldn’t I try it, if it could make something good to my skin. It only cost 8.70e in Yliopiston Apteekki, so why not give it a try. Now I have used Konjac Sponge for three months and I’m so in love with it! I use it after I have removed my make up and it is brilliant. You can use the sponge to remove your make up (like Ostolakossa blog’s Virve does) or after that with or without cleanser. I just haven’t been comfortable for an idea that I would roll around make up on my face with a sponge. I rather do it before with my hands. But I don’t know, maybe I try that out soon? :) I have my second sponge in use right know. One Konjac sponge last 1-3 months with daily use and I don’t know why, but mine lasted only 1,5 months. When it is unusable it will literally crumble into pieces. So you don’t have to worry about forgot to change it. Okey so what is so good about this little soft miracle sponge? It makes your skin healthier, cleaner and less pimpled. It didn’t remove all of my spots, but it certainly helped the situation. It also maked my skin so soft and glowing! So if you haven’t try this out yet, you should definitely dry it out and see if it makes your skin healthier. So you can found real Konjac sponges in Finland from Yliopiston apteekki or by ordering then in Biodelly’s website. On Biodelly’s website you can find different kinds of Konjac sponges for dry/sensitive skin, greasy skin, normal skin or to adult skin (with collagen). You can also find these on Ebay and where ever, but when they cost 1e, you can think if they are as good as the originals? Has someone already tried Konjac sponges?

Heissan!

Tässä on nyt se ihonhoito väline jostain intoilin kuukausia takaperin. Konjac sponge! Myös ihmesieneksi tituleerattu kapistus. Luin tästä Ostolakossa blogin suosikkilistalta ja olihan sitä pakko kokeilla. Paljon hehkutusta ja hypetystä ja hintaa “vain” 8.70e Yliopiston apteekissa. Ajattelin, että jos tämä voisi saada ihoani parempaan kuntoon niin miksen antaisi sille mahdollisuutta. Hinta ei kuitenkaan ollut mahdottomuus tällä kertaa. Kokemusta tästä ihmesienestä on kertynyt yli kolme kuukautta ja toista sientä mennään. Olen niin rakastunut! Itse käytän tätä meikin ja ihonpuhdistuksen jälkeen, mutta tapoja on monia. Tätä voi käyttää meikinpuhdistusaineen kanssa puhdistamaan meikit pois (kuten Ostolakossa blogin Virve tekee) tai sen jälkeen ihonpuhdistusaineen kanssa tai ilman. Itse en ole vielä päässyt ajatuksen yli, että pyörittelisin meikkejä ihollani sienellä, mutta ehkä kokeilen tätä joku päivä :) Tähän saakka olen mielummin pyöritellyt meikit pois käsilläni. Yksi Konjac sponge kestää joka päiväisessä käytössä 1-3 kuukautta, jonka jälkeen se vain murenee palasiksi. Ei siis tarvitse pelätä unohtavansa vaihtaa sientä :p Kuinka kätevää. Omani kesti käytössäni vain 1,5 kuukautta. Ehkä olen kovakourainen? Okei eli siis miksi tämä pieni pehmeä sieni sitten on niin hyvä? Se tekee ihosta terveemmän, puhtaamman ja vähentää epäpuhtauksia. Itselläni sieni auttoi vähentämään finnejä, sekä supistamaan niitä. Ihostani tuli myös niin ihanan pehmeä ja hehkuva. En pärjäisi enään ilman tätä! Joten jos et ole vielä kokeillut tätä niin suosittelen suuresti! 8.70e ei ole paha hinta terveemmästä ja puhtaammasta ihosta. Aitoja kuvien Konjac Sponge:ja löytyy Yliopiston apteekista ja netistä Biodellystä tilaamalla. Yliopiston apteekista löytyy vain tuota normaalin ihon sientä, jota siis itse käytän. Biodellystä tilaamalla vaihtoehtoja on useampi: kuiva/herkkä iho, rasvainen iho, normaali iho ja aikuiselle iholle (kollageenin kera). Sieniä löytyy myös mitä ihmeellisimpiä merkkejä Ebaystä, mutta kun hinta on 1e, voi vaan kuvitella tuotteen laadun. Yhdeksän euroa kun ei ole paha hinta, joten suosittelen vaan ostamaan ihka aitoa tavaraa :) Joten onkos joku jo käyttänyt näitä?

DSC00105

DSC00107

DSC00106

DSC00100

NAILS TO ME

valmis 3

1 (13)

valmis 4

1 (14)

valmis 2

1 (9)

valmis 5

valmis

DSC00392

valmis 7

valmis 9

valmis 11

valmis 6

valmis 8

valmis 12

valmis 10

Nails, nails and nails <3 I just love to have my nails done! When I was in elementary school I chewed my nails. Bad habit, I know. In junior high school when I started to take care of my look (make up and all that), I also wanted to do something to my nails. I had always chewed them and my nails where of course thin and fragile. I didn't ever think I could actually grow them, but I just wanted to put some nail polish on them. After a while, I started to dream about long and strong nails. I wanted to have long and strong nails. I started to grow my nails and it was so difficult, because they were so thin and they broke every second day. Or even more often. I bought some nail polish that promised to make my nails stronger and a pen that do the same too. Those two things combined with nail polish all the time, make my nails strong and then little by little long. This process took like 1,5 years. I enjoyed that for couple of years until I went to new school and couldn't keep long nails, because hygiene. I was with short nails for 3 years. After my school ended and I knew I couldn't continue with that career I started to grow my nails again. It was so good to be back to "normal" again. It was so weird to be without long nails. I could actually feel my finger tips. So weird! :D I have use to have long nails now and couldn't think living without. Someones thing it is difficult to live with long nails. It is not actually. When you get "fake nails" it sure is hard, because you haven't use to have long nails and they "grow" in 2 hours :p But when you grow your own nails the growing is slow and you don't even take a notice to your habits, when they change slowly with you nails. So I can do pretty much everything that all people can. I just have to be careful, because I don't want to break my nails :) But yeah looking these pictures in winter I loved that pink color and in summer it turned out to be soft rose color. What do you think about long nails? :)

Kynnet, kynnet ja kynnet <3 Rakastan kun kynnet ovat viimeset päälle laitetut! Ala-asteella pureskelin kynsiäni. Huono tapa, tiedän. Yläasteella kuitenkin kun aloin pitää huolta ulkonäöstäni (meikkaaminen ja kaikke se), halusin myös tehdä jotain repaleisille kynsilleni. Olin aina pureskellut kynsiäni ja kynteni olivat tietenkin siis ohuet ja hauraat. En edes kuvitellut pystyväni kasvattamaan kynsiäni, mutta halusin vain siistit kynnet, johon voisin laittaa kynsilakkaa. Kun olin jo tottunut kynsilakkaan kynsissäni, aloin unelmoimaan pitkistä ja vahvoista kynsistä. Halusin itselleni pitkät ja kestävät kynnet. Lopulta aloin kasvattamaan kynsiäni ja se oli kyllä todella hankalaa ohuiden ja joka toinen päivä katkeilevien kynsien kanssa. Tai jopa useammin. Ostin viikkorahoillani kynsilakkaa, joka lupasi tehdä kynsistäni vahvemmat ja kynän joka lupaili myös samaa. Nuo kaksi yhdistettynä kokoajan kynsissä oleviin kynsilakkoihin tekivät kynsistäni pikku hiljaa vahvemmat ja kynnet alkoivat kuukausien päästä kestämään kasvamisen ilman katkeilua. Pitkien ja ei katkeilevien kynsien saaminen vei varmasti 1,5 vuotta. Tämän jälkeen nautiskelin pitkistä kynsistä pari vuotta, kunnes aloitin uuden koulun, jossa pitkiä kynsiä ei saanut olla hygienian takia. Olin lyhyillä kynsillä 3 vuotta. Koulun loputtua, kun tiesin etten voisi käteni takia jatkaa alalla, aloin taas kasvattamaan kynsiäni. Oli niin ihanaa päästä taas "normaaliin" arkeen kynsien kanssa. Ilman pitkiä kynsiä oleminen oli outoa. Pystyin oikeasti tuntemaan sormenpääni. Niin outoa! :D Olen tottunut elämään pitkien kynsien kanssa ja en voisi kuvitella eläväni ilman niitä. Jotkut ihmiset ajattelevat pitkien kynsien kanssa elämisen hankalaksi. Ei se itseasiassa ole. Jos hankit "feikkikynnet" se on tietenkin hankalaa, koska kyntesi "kasvavat" kahdessa tunnissa täyteen mittaan. Et ole tottunut niihin, joten tottakai housun napin avaaminenkin on jo ydinkokeisiin verrattava toiminto hankaluudeltaan. Mutta kun kasvatat omia kynsiäsi, ne kasvavat pikkuhiljaa. Pituuden kasvaessa et edes huomaa tapojesi muuttuvan kynsiesi mukaan. Kynsien kanssa pystyy tekemään oikeastaan melkeempä mitä vain. Varovainen täytyy olla ja seinäkiipeily on hankalaa, mutta siinäpähän se. Kuvien perusteella selvästi talvella rakastin raikasta pinkkiä ja kesällä sävy vaihtuu vaaleanpunaiseen. Mitä mieltä itse olet pitkistä kynsistä? :)

ORIFLAME

DSC00816

DSC00819

DSC00820

DSC00821

DSC00876

DSC00826

So here are the things I told you about. New make up from a brand that is not familiar to me. I heard so much good reviews about Oriflame’s The ONE line that I wanted to try them out. In the same time I also decided to start to sell them to others too. Good products, so why not! And no, this is not payed commercial, this is my own opinion. I’m so excited about these. I have read so much good about The ONE concealer, powder and foundation. Now I have the powder and concealer and I can’t wait to try them out! Tell you more about those, when I have try them out.

Joten tässä nyt ovat ne meikit josta puhuin. Meikit merkiltä, joka on mulle vielä tuntematon. Olen kuullut niin paljon hyvää Oriflamen The ONE sarjasta, että mun oli pakko saada testata niitä. Samalla päätin myös alkaa myymään tuotteita muille. Hyviä tuotteita, joten miksi ei! Ja ei, tämä ei ole maksettu mainos, vaan oma mielipiteeni. Olen niin innoissani näistä tuotteista. Olen lukenut sellaisia ylistyksiä The ONE sarjan peitevoiteesta, puuterista ja meikkivoiteesta. Ostin niistä tällä kertaa puuterin ja peiteaineen ja en malta odottaa, että saan jo testattua niitä! Kerron näistä lisää sitten kun olen testaillut niitä.